2010 – Het jaar van de Tablet?

Wordt dit het jaar van de tablet? Het is al het tweede jaar op rij dat dit aangekondigd wordt dus het zou wel mogen.

De Crunchpad mag dan wel dood en begraven zijn, maar Apple’s Tablet, een HTC Google Chrome gebaseerde tablet en misschien een Microsoft Courier zouden wel eens onderweg kunnen zijn.

Er wordt enorm veel gedebateerd over tablets, of ze nu wel of niet interessant zijn. De markt zal dat natuurlijk bepalen.

Ik zal er mij alvast een aanschaffen maar ik weet dat het geen vervanging van mijn laptop zal zijn en verwacht dus een toestel dat niet te duur is. Daarbuiten mag dit voor mij een toestel zijn dat:

– volledig browser based is. Ik geloof dat een tablet vorm slechts weinig complexe handelingen toelaat en dus moet alles wat ik wil draaien op een tablet zeker in een browser moeten kunnen draaien. Eventueel met flash of silverlight

– toch een deftig keyboard heeft op het scherm

– iets achteraan heeft waarme ik dat ding recht kan zetten. Een steuntje. Iets dat heel de tijd plat ligt, op mijn schoot ligt of moet vastgehouden worden, lijkt mij weinig practisch.

– een goed aantal 3rd parties heft die accessoires verkopen. Zoals Belkin en andere voor de iPod. Docking stations, keyboards…

Ik spaar mijn nieuwjaars centen alvast voor een Tablet! Maar of een versie 1 mijn verwachtingen inlossen?

Voor de versies daarna wil ik trouwens graag dat

– die tablet mijn draagbaar TV scherm wordt

– mijn remote control wordt voor mijn setop box en andere media players

Ik zal mijn adem maar niet inhouden zeker?

Eén reactie to “2010 – Het jaar van de Tablet?”

  1. YvesHanoulle Says:

    ik gebruik mijn Toshiba tablet tijdens mijn presentaties.
    Het maakt het makkelijk en leuk om tijdens een presentatie op de slides te schrijven.
    Een whiteboard werkt niet voor een groter publiek, en op deze manier werkt het wel.
    JB Rainsberger doet zijn volledige presentaties door te schrijven op een tablet. Geen predefined slides.

    De tablet die ik gebruik is ook een gewone laptop (Convertible?)
    zodat ik op een machine de best of both worlds heb.

    Spijtig genoeg wel duurder.

    Je vergeet de bookreaders van amazon en co te vermelden. Ik denk dat deze de markt zullen helpen open breken.
    Eindelijk geen 3 valiezen met boeken meer mee op reis.
    Als Microsoft nu eens Microsoft reader vanonder het stof haalt en verder aan werkt.😉

    Y

Geef een reactie

